Toimitusjohtaja – Myyntikunkku vai myyntirunkku?

Olen läheltä seurannut kahta menestyvää kasvuyritystä, joissa toimitusjohtajilla on täysin erilaiset roolit myynnissä. Mustavalkoisesti kuvattuna TJ arvostelee taustalta varsin avoimesti myynnin toimimattomuutta ja vastakohtaisesti TJ on päivittäin asiakkaissa ja tekee kauppaa. Aloitetaan tilanteesta, jossa TJ on myyjien pahin painajainen. Hänellä on kaksi huolta: eihän myyjille vain makseta liikaa ja mitä myyjä on tehnyt kaupan eteen […]

Toimitusjohtaja – Myyntikunkku vai myyntirunkku? Lue lisää »

Suomi – Myynnin banaanivaltio?

Väitän, että Suomi on edelleenkin myynnin banaanivaltio. Todellista myyntikulttuuria on harvoissa yrityksissä. Johtoryhmissäkin puhutaan aivan liian vähän myynnin merkityksestä. Myyjiä ei arvosteta eikä myyjiksi haluta. Ohessa neljä kysymystä, joilla löydät tien yrityksenne sydämeen. 1. Mistä teillä puhutaan? Mieti viimeaikaisia käytäväkeskustelujanne tai yrityksenne tilannekatsauksia, mitä niissä puhutaan myynnistä tai asiakkaista? Kuinka usein ylipäätään kuulet myynnin tilanteesta:

Suomi – Myynnin banaanivaltio? Lue lisää »

Scroll to Top