Miten kaikki alkoi – miksi Myyntipumppu?

Interim SalesKuinkahan moni herää arkiaamuisin toteuttamaan unelmaansa? Vai onko työpäivänä tiedossa taas lisää sitä samaa…? Yrityskulttuurin tai meidän tapauksessamme myyntikulttuurin merkityksen ja voiman ymmärtää vasta kun sen on nähnyt riittävän monta kertaa, riittävän läheltä.

Perttu taitaa olla meistä se ketterin. Kaveri on elättänyt itsensä yrittäjänä, myynnin palkkasoturina jo kymmenen vuotta – kuulemma rankkaa, mutta palkitsevaa. Peku ja minä olemme olleet työnantajillemme uskollisia myynnin ammattilaisia ja johtajia jo parikymmentä vuotta – suomalaisessa myyntikultuurissa.

Olemme nähneet läheltä miten huippumyyjänkin pilke sammutetaan silmäkulmasta alle puolessa vuodessa. Miten nopeasti uusi myyjä alkaa laulamaan kaanonissa vanhojen myyjien kanssa itkuvirttä ja kaivamaan omaa poteroaan. Puhumattakaan siitä, miksi aiemmissa tehtävissään hyviä tuloksia tehnyt myyntijohtaja onkin yhtäkkiä johtoryhmässä sylkykuppina – kun myynti ei vieläkään toimi.

Liian monesta menestyvästäkin suomalaisesta yrityksestä vaan yksinkertaisesti puuttuu myyntikulttuuri ja tekemisen meininki myynnissä: talvisodassakaan kaveria ei jätetty eikä tuleen jääty makaamaan. Eläköön myynnin ja myyjien arvostus!

Päätimme tehdä asialle jotain, vaikka tiedämme ettei edessämme ole helppo taistelu. Kun löydämme sielunveljiämme tulevilta asiakkailtamme, teemme yhdessä tuloksia. Enemmän tekoja… vähemmän selityksiä!

stamp 2Peku kysyi ensimmäisessä yhteisessä tapaamisessamme: Mikä tämän myyntipumpun nimeksi tulee? Niinpä, me edustamme myynnissä HipHoppia ja pyydämme jo etukäteen anteeksi, että tulemme blogeissamme loukkaamaan joitakin myynnin mustavalkoisilla totuuksilla. Emme myöskään tule nöyristelemään, emmekä viisastelemaan. Me tulemme osaksi asiakkaiden myyntiä!

Terveisin, Lauri

Facebooktwitterlinkedin