SALES2 –HYBRIDIMYYNNIN JOHTAMINEN
Digitalisaatio myynti- ja markkinointityössä tarkoittaa yrityksen näkökulmasta sitä, että sama myyntitulos tai jopa parempi voidaan saavuttaa vähemmillä resursseilla. Tämä vaatii organisaation uudistumista ihmisten, prosessien ja teknologioiden toiminnan kannalta. Uudistuminen tarkoittaa käytännössä muutosta ja muutoksen toteuttaminen määrätietoista johtamista sekä tarkoin määriteltyä päämäärää.
Hybridimyynti™ on yritysjohdolle kehitetty konsepti asiakastyön ja asiakasprosessien arviointiin, tavoitteiden asettamiseen sekä digitalisaation muutoksen johtamiseen..
Hybridimyynnin konseptin pääpiirteet
Vaihe 1:
- Digimyynnin kypsyysarvio
- Analyysi nykytilasta
- Myynnin tavoitteet ja tunnusluvut
- Resurssit ja järjestelmät
- Mittareiden määrittäminen kehittämiselle
- Raportti johdolle kypsyysarviosta
Vaihe 2:
- Rakenteiden ja prosessien kehittäminen – tahtotilan konkretisointi
- Asiakaslähtöinen tuotteistaminen
- Asiakasprosessin kehittäminen
- Työkalujen ja järjestelmien – digitalisaation mahdollisuudet
- Liiketoimintaprosessin mittareiden määrittely
- Customer voyage – analyysi ja kehittäminen
Vaihe 3:
- Toimintasuunnitelma jalkauttamiselle
- Resurssit
- Teknologiat
- Ihmiset (osaaminen)
- Johtaminen
- Prosessin konkretisointi
- Teknologian valjastaminen
Vaihe 4:
- Osaamisen kehittäminen eli ihmisten valmennus/koulutus sekä myynti/aspa/vast taitoihin sekä uusiin teknologioihin